Prao & jobb/gymnasie-funderingar

Struntar helt idag i att skriva historiasaken.. Får skriva mkt imorgon istället. Usch >.< Men har hittat en bra uppsats med information (Y) och nej, jag tänker inte bara skriva av den. Bara fylla i lite där jag missat att anteckna :)
Jag har kollat lite på praoplatser. Har skrivit en "liten" lista med 18 stycken som jag ska ringa eller besöka imorgon :P Alla är klädaffärer i V-by eller mataffär i Spånga/Bromma. Jag är helt enkelt för lat för att tänka "outside the box". Dvs, nånting som är längre än 10 minuter bort, typ xD
Har fått gymnasieguiden idag. Gjorde testet och fick flest turkosblå, typ vårdare (sjukskötare, lärare, osv), och sen skogsmulle. Lärare eller doktor har jag inte tänkt bli, speciellt inget med småbarn, så den va lite fel ;)
Men det är så krångligt. Vad vill jag bli? Ingen aning. Nåt med djur skulle väl va kul, men vill ha nåt lite mer "vanligt" jobb, men inte nåt som alla andra vill bli. Typ frisör eller designer, det känns så tråkigt, så himla många som vill bli det.
Jag vill typ sitta på nåt trevligt kontor med lite människor omkring mig.. Lite som på mammas jobb, men inte hennes yrke. Men typ samma stämning på kontoret :P
Sekreterare tycker jag verkar kul (A) eller kanske jurist..?
Min barndomsdröm, helikopterpilot, är ju självklart också lockande men nää.. lite för annorlunda. Och farligt. (I'm a mes)
Vad för yrke tycker ni skulle passa mig? :)
pösspöss

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag fick också den där gymnasie guiden. Jag fick IDROTTS linjen, hahahahahahahahahahahahaha XDXDXD men de var typ var ser du dig helst i? då svara jag cykel, för då är man inte beroende av föräldrarna, man kan komma o gå som man vill, o typ vad gör du helst på fritiden? då tog jag idrottar, för jag tänkte ,STALLET :D o i stalelt har man ju masser me kompisar ^^



höhö. :)

2008-10-11 @ 14:45:41
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0