Princesscake

Igår var jag och mamma och kollade på "Curves", ett nyöppnat "gym" för tjejer, i vällingby. Det verkade bra där så vi blev medlemmar och på onsdag ska vi dit och kolla på alla maskiner :) Sen får jag börja träna ;) (utöver att springa och rida)
Så jag är typ glad för det :D
Idag kändes skoldagen ovanligt lång för att va en tisdag.. Det va skönt att vi inte hade nån svenska eftersom jag inte ens läst klart min bok än och referatet skulle lämnas in idag.. Kommer nog inte hinna göra klart det till på torsdag heller, men får väl typ säga att jag glömt det hemma och fixa klart det under helgen^^ Typ. Vilket påminner mig om att vi ska lämna in vårat tidningsbidrag på torsdag :S Det jag, Eira, och Linnéa gjorde är ju typ klart, men hon ville ju att man skulle göra nåt mer också.. Och så har jag inte ens börjat skriva på historian, vilket jag borde göra snart (!) innan jag glömmer bort första delen (som jag ska skriva om).
Nu kom jag också på att brorsan o morsan ( x] ) fyller år i helgen och jag måste skaffa presenter ;o
Anyway, jag och Eira tillbringade de flesta rasterna med att spela "bubble troubble". Det va kul :) Och jag äger på det ;) Och så hittade vi ett skitäckligt tangentbord som nån kladdat choklad på :S Fyfan!
Vi övade eurytmigrejen till mikaeli (som är på fredag) på skolgården. Vi såg väldigt intelligenta ut och stod och slog med pinnar. Då stickar Åsa (fiol/musiklärare) ut huvudet genom fönstret och ba: "vi har lite svårt att öva när ni låter så mycket"
Och vi typ :"men stäng förnstret då" smarto -.-
Och hon typ "nej, det blir så dålig luft då"
Hon tycker alltså att vi inte ska få ha våran lektion bara för att hon vill ha bättre luft?! :S wierdo
Va hon tandläkaren i morse. Kunde ha åkt till skolan först, men skulla va hos tandläkaren vid 9 så det skulle inte vart nån större idé. Så kunde lata mig ett tag hemma, skönt! :D Det gick bra hos tandläkaren iaf, om nån undrar.
På ridningen hade vi teori. Det va inte så superkul (även om Åsa gjorde lite rörelser som kan misstolkas grovt), skulle beskriva olika saker i grupper och vi har gjort precis samma sak förra terminen. Efteråt bjöd Lars på tårta eftersom att han ramlade av förra lektionen. Han hade med sig en stor och fin prinsesstårta för typ 12 pers. Vi va 10 pers och han började lägga upp tiondedelar av tårtan på tallrikar, men vi ba: "eeh.. vi e tjejer, vi kan inte äta så mycket" haha, så vi delade på bitarna^^ Verkligen god prinsesstårta faktiskt! :) Fast blev skitmätt :P
Hanna var där idag! Åh vad jag blev glad!! Har inte träffat henne på flera veckor, men idag så :D Vi pratade som vanligt om vårat vanliga lilla ämne ;) Och båda har väl i princip samma problem, fast hon är lite före mig (A)
Jag, Amanda, Jojjo och Mimmi planerar en ev. filmkväll på fredag, men självklart kan inte Lisa komma "/ Det skulle blivit perfekt om vi kunnat låna amandas pappas lägenhet, men det gick tydligen inte "/ suck, men vi kanske har filmkväll iaf, får se (:
Nu blev det här ett väldigt långt inlägg, men hoppas ni orkade läsa iaf (A) Och glöm inte att jag gillar kommentarer^^ puss <3

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hoho vilken lång text ;D

2008-09-23 @ 21:08:53
URL: http://flickanjoensson.blogg.se/
Postat av: Nina

Å, hon orkar du träna? Jag orkar knappt lyfta ett lillfinger ;p

2008-09-24 @ 20:50:05
URL: http://bronzer.blogg.se/
Postat av: Anneli

JAG LÄSTE ALLT ^^D



och blev påmind om att jag måste baka 3 tårtor till på torsdag.

2008-09-30 @ 09:50:39
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0