Melodifestivalen - Finalen

Nu har jag sett på melodifestivalen. Det var helt okej bidrag faktiskt. Men inget riktigt toppenbidrag.
Oj, vad tittarrösterna skilde sig från juryns! Hehe. Blev väldigt förvånad. Det blev väldigt jämnt och spånnande där på slutet.
Personligen tycker jag att Måns, EMD eller H.E.A.T skulle ha vunnit, kanske alcazar. Men så blev det ju inte. Operasångerskan vann ju. Hmm.. Jag blev väldigt förvånad över det måste jag säga. Hon var inte så dålig, men ja, det är inte riktigt min stil. Hela operagrejen ni vet. Men hon var iallafall inte sämst, även om jag inte tycker att hon va bäst.
Molly fick aldeles för lite röster enligt mig. Enda felet på hennes bidrag var ju låttexten.
Åh, när jag trodde att Måns skulle vinna (under de ljusa stunderna), så typ började jag älska refrengen på hans låt. Den är så bra! "I'm still standing for hope and glory, I'm still fighting for my love story" typ. Åh <3
H.E.A.T's refreng var också bra. Men inte verserna. Typ. Men refrengen va bra.
EMD var ju somsagt också bra. Men de hade lite för mycket beat typ, som förstörde låten lite enligt mig.
Haha, alla älskar att läsa vad jag tycker om melodifestivalen (A)
God natt <3

Kommentarer
Postat av: Nina

Blev också väldigt förvånad när Malena vann :o

2009-03-15 @ 18:54:51
URL: http://frappuccino.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det enda emd sjöng var ju baby goodbye. det var i alla fall det enda jag uppfattade :P

2009-03-16 @ 15:51:27
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0