Happily ever after

Igår var det en underbar dag. Fika med Malin (som jag inte träffat på hur lång tid som helst) och sen bio med Linnéa och Eira. Vi såg "Alice i underlandet" i 3D, bra film! :)
Idag var det en mindre bra dag. Jag skulle göra en chokladmoussetårta, men allt blev bara fel. Jag tappade formen så att bottnen åkte runt helt huller om buller och mousset blev inte fluffigt, det blev som chokladkross.. Bara lite misslyckat. Efter det var jag sur i resten av dan av olika anledningar. Om jag inte hade haft ont i halsen och hållt på att bli förkyld så skulle jag ha sprungit bort det dåliga humöret. Men nu gick det ju inte. Så då blev det skrik, gråt, promenader, burstädning, rumsstädning, dammsugning och började sy på ett nytt fodral till min pöl (röd stor dyna som läcker skummgummi i hela mitt rum). En riktig deprissionsanfallsdag med andra ord, men det slutade bra iaf, fick många jobbiga saker gjorda. Fast bara praktiska, så engelska, svenska och tyskaläxa har jag kvar, plus plugga matte och fysik.. Inte lika trevligt.
Nu mår jag bra iallafall och ska gå och lägga mig. Godnatt!

Btw, en jätterolig sak hände igår. Jag stod på trappan vid plattan och märkte att alla vände sig om och fotade nånting uppe i en affär på andra våningen bredvid. Det var en tant som hade glömt ta på sig byxorna och gick längs det 10 meter långa fönstret och plockade nya kläder att prova. Och riktiga tanttrosor hade hon också. Whoops, så kan det gå! Och en stor folksamling nedanför som skrattar, filmar och fotar, haha!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Titta! Jag kommenterar!! xD



Den där tanten måste finnas på youtube nu! Måste se..

2010-05-08 @ 17:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0