Annandag jul

Idag har jag varit hos mormor och morfar på Rindö. Det blev mycket mat och fika, spel och prat. Mamma var förut väldigt förvånad över Daniels mvg i botanik när han inte vet vad en hyacint är.. Jag tror dock att jag toppade det med mvg i geografi utan att veta var Alperna ligger. Hehe. Jag är allmänbildad jao.
Jag har börjat läsa "Konsten att läsa tankar". Den verkar bra, jag gillar hans sätt att skriva. Lätt att förstå, bra exempel, ärligt, lite humor och inte massa tjaffs som man måste traggla igenom. Som han skriver så vet man egentligen det mesta som står i boken, bara att man inte tänker på det. Man vet det undermedvetet. Jag tycker allt sånt där är rätt coolt, vilken skillnad lite psykologi kan göra utan att man är medveten om det.
Imorgon ska jag till Uppsala och hälsa på mina kära gudföräldrar och deras barn (Ingrid och dom som jag brukar va med på midsommar..?). Det låter rätt trist när man säger det sådär, men det kan vara ganska kul. Gustav är ju lika gammal som mig, Ingrid är kanske tolv men en härlig liten prick med liknande intressen och hela deras familj är lite mer sprallig än min, så att säga. Ingrid fyllde år på julafton. Det är lite synd om henne faktiskt. Hon ska nog få en liten födelsedagspresent.
Innan Uppsala tänkte jag försöka träna och kolla mellandagsrean i Vällingby en snabbis med Jojjo. Najsigt.
Jag har varit osminkad i fyra dagar nu tror jag. Typ hej sommarlov? Men det är rätt skönt, man kan klia sig i ögonen hur mycket man vill och behöver inte tvätta ansiktet lika länge. Men imorgon, då åker mascaran fram igen. Fint.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag sminkar mig typ bara när jag hinner, och om jag har lust, och om jag vet att jag inte ska sova borta hos någon... Hehe, jag är bekväm.

2010-12-28 @ 12:38:43
Postat av: nina

Svar: tacktack! :)

2010-12-28 @ 16:29:57
URL: http://passionista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0