Dagarna som gått..

Till Eve: Haha, det är jag som är seg xD Inglorious basterds är väldigt bra, men inte den bästa film jag sett :P

I tisdags kom Sofie förbi en liten stund innan jag åkte till stallet. Det var tydligen sista ridningen för terminen för min grupp, fick jag veta. Vi red självständigt på ängen och det gick hur bra som helst! Jag red Pjotter och han är så himla fin, i alla gångarter :) Härligt att bara galoppera fritt!
Efter ridningen fikade jag, Sofia, Sunna och Jojjo i klubbis och sen drog jag, Sunna och Sofia runt i Vällingby ett tag. Efter att ha suttit ovanpå Johannelundstippen (det är skitfint där!) så insåg vi att kvällen än så länge är lite för kall för bara tjocktröja, så då åkte jag och Sunna hem till mig och kollade på 101 kvinnor, bra film!
Igår var det mest chill. Jag var med Sunna till Vällingby en snabbis men annars tog jag det mest lugnt, tränade och lagade mat. Jag gjorde broccolisoppa och pizzabullar, sjukt gott!

Snabbvariant av receptet, om någon är intresserad:
Koka upp 2 hackade gullökar, 500 g delad broccoli, 7 dl vatten och 2 buljongtärningar, låt puttra i 15 minuter. Mixa.
Värm ugnen till 225 grader. Pensla en utkavlad pizzadeg med olja. Strö över hackade soltorkade tomater, riven parmesanost, skinka och basilika. Rulla ihop och skär i ca 2 cm stora skivor, lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ugnen i ca 10 minuter

Kommentarer
Postat av: Evelina

Mmmmmm, Broccolisoppa!! :)

2010-06-17 @ 16:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0