Fars dag

Jag tycker det är viktigt att prata om saker. Om man tycker att någon gör något fel så är det bättre att säga det än att gå runt och tänka det i evigheter. Om man är ärlig och öppen löser sig det mesta. Får se hur det går idag, men saker brukar sällan bli värre. Om inte annat så har man sagt vad man tycker och det är bättre att ångra något man gjort än något man inte gjort. Alla gör vi dock dumma saker ibland..
Nu menar jag inte att man behöver säga onödiga saker som att någon dansar fult eller har en ful tröja. Det finns en gräns.
Igår var jag hos Anneli. Vi bakade kladdkaka (som jag aldrig fick smaka) och kollade på How I Met Your Mother. Rolig serie det där. Marshal såg mycket bättre ut i början.
Jag och Anneli pratade lite om lärare..
Anneli: "Hon är typ den mest opsykologiska människan som finns"
Jag: "Vem då?"
Anneli: "Hon ser typ ut som en padda.."
Jag: "Jaha hon!! Jag har tänkt på att hon ser ut som det när hon gått i korridoren.."

Haha, stackars lärare?

Idag bakade vi pizza, fars dag till ära. Den blev väldigt god, man borde baka hemmapizza lite oftare. Det är inte så svårt.
Nu ska jag väl fortsätta att plugga lite som vanligt på söndagar. Akt 1 i Hamlet är avklarad, bara tyska och kemi kvar..

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det finns liiiite kladdkaka kvar! Dock får vi se hur länge till...



200g mörk choklad

1 tsk bakpulver

4 ägg

2 dl socker

2,5 dl mjöl

200 g smör

(helst ska allt vara från fazer ;D)



1. Ugnen på, 200 grader.

2. Socker+ägg poröst

3. Smält choklad+smör

4. Häll över choklad+smör i ägg&sockerblandningen.

5. Vetemjöl+bakpulver.

6. In i ugnen i 12 minuter (kanske lite mer, kakan vart rätt degig) och VOILA!

2010-11-14 @ 16:43:49
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0