Skrik, skratt och shopping.

Vet ni, jag körde ett Paolo Roberto-pass idag! Och bra gick det, men var jobbigt som tusan. Det var seriöst jobbigare än att jogga en mil. Kanske för att jag är mer van med det? Mina ben bara skakade efteråt när jag skulle plocka ihop lite kläder, undrar hur bra jag kan gå imorgon?
Sen var det då julmarknad med Eve. Kristofferskolans marknad tycker jag alltid är lite rörig, svår att förstå liksom. Så vi gjorde egentligen inte så mycket där. Vi lunchade, fikade, kollade runt lite och gick i spöktunneln. Den var ganska lång, och väldigt bra gjord faktiskt. Värd. Vi skrek rätt mycket, men hörde ingen annan som skrek.. Vi är nog lite mesiga. Sista spöket var iallafall Eira som lullade runt på sitt privata epilepsidisco, gissa om jag blev glad när jag såg att det var hon? Då fick vi en kram hihi och sen hoppade vi ut genom fönstret.
Eve köpte en ballong. En röd. Jag kom på att hon såg ut som de i mjölkmage-reklamen när hon gick runt med den. Ni vet den där de släpper ballongerna när besvären är borta.
Jag och hon med ballongen åkte till Vällingby efter marknade och blev det lite snabbt en kofta, ett linne och stickade strumpbyxor införskaffade. Allt i svart, dyster eller bara praktisk med basplagg?
Åh nej, jag måste läsa två akter ur hamlet ikväll. Det är kanske 60 sidor. Och jag har ätit alldeles för mycket fika idag (morotskaka och apelsinchokladkaka) känner jag. Illamåendet har precis lagt sig men huvudet känns lite knasigt.
Mm.. mamma gör pizza till middag. Mums mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0