Trött? Verkligen inte. Eller..?

Kvällen spenderades hos Jojjo med lite slötittande framför Star Wars. Var det så att man skrev ettan, tvåan och trean efter fyran-sexan? Det känns lite skumt om det inte var så.. Jag menar, man ska väl bli överraskad för att Darth Vader är Lukes pappa? Vi kollade på tvåan iallafall, länge sen man såg sådant! På VHS och allt.
Imorgon tänkte jag vara duktig. Jag ska gå på Kristofferskolans julmarknad med Eve, och troligtvis träffa stackars lilla Eira som måste jobba där också. Om jag har tur åker vi och shoppar kläder eller skor efteråt. Shopping är bra för själen.
Jag måste verkligen bli nyttigare, känner mig som ett fetto. Jag åt ett helt paket cookies idag.. Extremt gott men lite tjockisvarning kanske? Så om jag orkar ska jag försöka träna igenom min Paolo Roberto-dvd innan jag åker till julmarknaden imorgon, får se hur det blir med det!
Och så ska jag läsa två akter ur Hamlet. Inte världens roligaste kanske..

Jag har kommit på att man ofta tänker "jag är inte sämst iallafall, det finns sämre", för att trösta sig själv. Men jag har börjat tänka "bara för det finns sämre så gör inte det mig bättre", vilket inte är så positivt. Men nu har jag kommit på att bara för att det finns bättre så gör inte det mig sämre heller. Man behöver faktiskt inte jämföra hela tiden. Note to myself.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0