Varför är det så svårt?

Idag hade jag en kort skoldag, 10.50-13.30. Två lektioner! Och då tänkte jag att jag kunde shoppa eller hitta på något annat trevligt med någon kompis. Men guess what? Alla utom jag verkade vara upptagna. På en torsdag. Why?
Efter tv, bakning och lite ritning så åkte jag hem till Jojjo som slutade vid fem, kom nyss hem därifrån.
Ååh jag har lite ångest, jag vet inte vad jag ska göra i helgen. Och jag vet vad som kanske kommer finnas där men som bara gör saker värre ifall att..
Förut var jag duktig. Jag tränade. Jag åt bra mat. Jag fick saker gjorda. Vad hände? Eller, jag vet vad som hände. Sommaren 2010. Jag vet exakt vad som hände. Men ibland bara önskar jag att jag kunde få tillbaka den där motivationen som jag hade förut. Den som fick mig att må bättre efteråt istället för bara sämre.
Juste, om någon vill prata någon gång så får ni gärna göra det. Jag kan behöva det ibland. Rätt ofta faktiskt. Och jag är inte den typen som ber om hjälp, så ni behöver inte sitta och vänta på att jag ska fråga er. För jag vet att det finns människor där för mig, men om jag ber om hjälp, då är jag väl svag?

Dagens hetsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0