Det här med SD..

Jag känner att alla klagar på att SD kommit in i riksdagen och tänkte ge min syn på saken..
Ärligt talat tycker jag inte att det är så hemskt att de kommit in i riksdagen, nu blir det kanske lite mer förändringar och perspektiv på saker (och då menar jag inte invandrarpolitiken, de har faktiskt andra synpunkter också).
Och alla demonstrationer, tidningsartiklar, kedjesms, facebookgrupper etc.. Det känns lite överdrivet. Det är bra att folk uttrycker sina åsikter och visar att alla inte håller med SD, men nu är de faktiskt inne i riksdagen och kommer sitta där i fyra år framåt, inte mycket att göra åt saken. Dessutom är de väl inte tillräckligt stora för att lägga fram ett eget förslag och driva igenom det, eller? Eftersom alla andra partier är emot deras invandrarpolitik så borde det väl inte bli så stora ändringar på den fronten? Fast jag är inte så insatt, jag har inte haft samhällskunskap, så ni får rätta mig om jag har fel haha.

Förresten fick SD 7,8% i min skolas skolval, och vi har ändå rätt många invandrare.. Hm..

Kommentarer
Postat av: elin

Håller med! Det hjälper lixom inte att klaga precis :P. Jag tror nog att sd säger det dom vi vill ha sagt men dom överdriver lite, dom går ut för hårt lixom ;). För jag tror inte att någon vill att utlänningarna ska komma hit och inte lära sig svenska, skaffa jobb och ordna upp sitt liv. SD är för grova helt enkelt.....tror jag :P

2010-09-22 @ 22:54:29
URL: http://lyckopillerelin.bloggplatsen.se
Postat av: Evelina

Det är ju Sverige som har röstat, det är demokratiskt och de kom ju inte in i riksdagen pga att en tjock gubbe sagt att de ska med, utan det var folket som röstade så. Gilla läget liksom!



Förresten så är det så att man kan ÖVERKLAGA saker... och jag tror det är så att partierna till och med kan rösta ut dom på något sätt...



Men frågan som dom flesta är upprörda över är nog vilket parti som Alliansen ska samarbeta med för att skapa en majoritetsregering, då de fick mindre än 50% röster i valet... För det är möjligt för dom att gå ihop med SD... Eller MP, men det tykcer inte jag skulle funka,.. dom är ju rödgröna liksom!

2010-09-24 @ 15:41:40
URL: http://bbabbelbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0