Men älskling, vi ska alla en gång dö..

Hela kroppen värker. Min rygg. Axlarna. Nacken. Utsidan av halsen. Jag vill bara knäcka allting, det skulle va så skönt..
Idag fick jag reda på att det visst ska bli en tyskagrupp, fast utanför schemat. Så halva lektionen kommer va på min idrott.. Svårt läge. Jag vill ju läsa tyska men har ju börjat med historia B nu. Fast jag ska kanske prata med tyskaläraren. Om jag hittar henne.
Idag blidde det Pyret på ridlektionen. Det gick väl sådär. Han är så knepig att forma på en liten volt och hetsig i traven. Men skänkelvikningarna var ändå helt okej, i alla fall en del. Och när vi väl fattat galopp en gång så gick det ju asbra sen. Fast det dröjde ett tag.. Och jag hatar när folk sitter på läktaren och kollar sådär nedvärderande på de som rider. Visst, man gör fel, men det blir inte bättre för att ni sitter och snackar skit.
Hästarna är för övrigt snällare i stallet när man rider senare. Jag tror de fattar att det inte är småbarn som de kan jävlas med längre och skärper sig lite.
Mina skor har trasiga sulor. Det blir ganska blött och sandigt när man går på blöt asfalt. Väldigt blött faktiskt, sådär plask-plask-blött.
Jag har lite ångest över labbrapporten jag ska skriva. Men jag behöver hjälp med den, så jag får göra den imorgon. Mamma har tjejmiddag idag förstår ni, fast gärsterna kanske har gått nu.
Nu på kvällen ville jag bara ligga och mysa framför tvn, men självklart så finns det inget att kolla på.. Bara en film som jag redan sett och valsnack typ, trååk.
Nu tänkte jag förlänga min spotify-lista lite, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0