Plugget.

Idag var inte en bra dag i skolan. Eller, den var väl rätt rolig, pratade med Patric några lektioner, men fattade typ nada. Fast jag trodde jag var helt grym i fysiken tills jag läste facit, då gav jag upp. Svaret skulle bli 10 m, inte 90000 m. En smärre miss.
Vi ska ha hemtenta i idrott och hälsa. Om man är ambitiös så tar det tydligen 1½ månad enligt våran lärare, vi har har 6 veckor på oss.. Bara att sätta igång alltså! Så snart ska jag börja vara min personliga coach i en månad och börja springa igen..
Vet ni vad jag fick veta idag 10 minuter innan svenskalektionen? Vi skulle inte bara läsa Dante utan två texter till, och vi hade läxförhör.. Det var svåra frågor dessutom, och jag blev inte klar. Allt blev bara skit.

Ett litet citat:
"Svårt att skilja på substantiv, adjektiv och verb? Inga problem, skolan har ändrat sina undervisningsmetoder: Substantiv är ord som man sätter "fan" eller "jävel" efter: klockfan, gubbjävel, etc. Adjektiv är ord du sätter "skit" före: skitbra, skitsnygg, etc. Verb är ord "utav helvete" efter: drack utav helvete, körde utav helvete etc. Så nu är det skitenkelt för ungjävlarna att lära sig utav helvete!!"

Jag orkar verkligen inte med skolan känns det som. Det är så mycket på en gång, och jag fattar ingenting.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag snor det där citatet från både Eva och dig! Det var så jädrans bra...

2010-09-07 @ 10:10:50
URL: http://bbabbelbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0