Politik.

Politik är en sak som jag aldrig riktigt förståt mig på. Sverige styrs av en statsminister fick jag lära mig för några år sen, då hette den Göran Persson, men heter den Reinfeldt. Förnamnet glömde jag nyss bort. Fast nu kom det tillbaka. Fredrik! Aja, så insatt är jag ungefär, eller jag kan namnen på partierna och vilka färger dom är. Eller typ loggorna.
Det jag skulle säga är att snart är jag ju faktiskt 18, så lite ställning borde jag ju ta, även om jag först får rösta om fyra år.. Så jag svarade på "valkompassen". Jag är tydligen centerpartist, trevligt. För dom är väl rätt okej, eller? Tvåa kom Sverigedemokraterna och trea miljöpartiet.. Jag gillar tydligen inte de ledande partierna, roligt att veta.
Jag är ganska trög idag. Väldigt trög faktiskt. Jag förstod inte ens det konstiga med att Ikea skulle sälja en Volvo för att montera ihop. Haha!
Nu har jag ont i ryggen, min ställning framför datorn är inte så bra. Den klassiska luta sig framåt, men nu försöker jag räta på mig.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag känner samma sak, det är asbra att jag har samhällskunskap just nu som handlar om valet och alla partier och så... Jag hänger med i svängarna nu, baby!

2010-09-07 @ 18:31:04
URL: http://bbabbelbruden.blogg.se/
Postat av: Sofia U

ehrm... Centerpartiet är inte särskilt djurglada :( snarare anti.

men gå in på den här hemsidan http://alliansfordjuren.se/



där ser du hur alla partier står i djurfrågorna :D

2010-09-08 @ 16:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0