Island - dag 1.

I lördags flög vi från Arlanda till Keflavik. När vi landade tyckte jag att något såg väldigt annorlunda ut, men jag kom inte på vad.. sen sa mamma det; det fanns inga träd! Det tog kanske en timme innan jag såg ett enda träd på Island, ett tag trodde jag inte att det fanns några (men det skulle det typ inte göra heller om de inte planterat dit dem).



Från flygplatsen åkte vi till Blå lagunen, en naturligt varm källa som används som bad. Det kändes lite udda att gå runt i bikini när det var kanske 4° C i luften, men vattnet var ju varmt så det var väldigt skönt! Efter det åkte vi till hotellet i Reykjavik och gick och åt på en restaurang i kvarteret. Restaurangen heter Bistro Geysir och blev vårat favoritställe, superfint med trevlig personal och verkligen grymt god mat! Där åt jag mitt livs godaste hamburgare kan jag säga (ja, jag är så tråkig så jag äter sånt utomlands..).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0