Island - dag 3.

Tredje dagen red vi islandshästar. Det var skojsigt. Eftersom jag ären lite mer erfaren ryttare fick jag en lite segare häst än de flesta haha, men det var lugnt, alla var så snälla så. De festa som jobbade där var svenskar, så engelskan var inte särskilt nödvändigt. Efter ridturen (två timmar, ganska mycket i 20 cm djup lera men en del på töltstigar också) fick vi prova på typisk isländsk mat. Det var sånt som de åt förr i tiden och inte så gott.. Typ allt var syrat; val, valfett, lammlever, lammblod, lammage, lammhuvud, lammtestestikel och lite mer.. Jag höll på att spy för att det var så äckligt faktiskt, och det säger rätt mycket eftersom jag inte är den känsliga typen.

Mamma och en hestis, vi hade inte med oss kamera på turen..

På eftermiddagen gick vi lite i Reykjavik och insåg att det inte var så mycket att se. Mycket  graffiti hade de inne på bakgårdar iallafall.


Isländska är relativt likt svenska, om man vet sammanhanget så förstår man rätt mycket.. Men vissa saker blir lite roligt..
Ifall ni kan läsa alltså.. (energi = orka, fett = fita..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0