Idag blåser man nästan omkull.

Idag var jag ledig! Så skönt. Vi ska tjäna ihop lite pengar som skolan sen skänker till Sri Lanka, så jag har städat lite på tomten, det blev rätt fint! Annars har jag bara slappat och ridit. Ridningen gick rätt bra, vi red mest serpentinbågar i olika gångarter. Jag red Pepino för första gången, han var superfin men ville inte riktigt galoppera i början, men sen gick det! Fast lektionen var lite smärtsam på slutet, mina ridvantar är lite trasiga så jag fick skavsår på ringfingrarna (som nu är inplåstrade). Ajaj, dags att köpa nya vantar! Jag brukar använda trasiga saker tills de inte fungerar mer, som till exempel mina vita "converse". Jag tycker fortfarande att de funkar (de håller ju ihop även de trasiga hälarna ger lite flip-flopkänsla ibland), fast folk brukar fråga lite då och då när jag ska köpa nya.. kanske dags snart? Idag trodde jag att jag hade sten i skon (inte helt omöjligt med tanke på de stora hålen i hälarna), men när jag vände på skon så var det inte en sten som föll ut, det var en bit av skon! They're falling apart, hehe.


Mina "vita" "converse".

Jag cyklade till och från stallet, och det var underbart! Jag älskar att cykla, det går så smidigt. När jag satte mig på cykeln och bara började cykla framåt på en gång så tänkte jag "WOW! Jag KAN cykla!".. Jag är nog den enda tioplussaren som blir glad när jag upptäckter att jag kan cykla.. Men det tog mig faktiskt kanske fem år innan jag inte behövde lära mig cykla på nytt VARJE år! Trög chey. Nu cyklar jag rätt bra faktiskt, jag är inte rädd för att svänga längre och jag har bara krockat två gånger idag. Skillz! Snart vill jag cykla tre mil med Sofia i år igen. Fett taggad alltsåååå.

Jag bytte örhängen idag förresten. Det gick helt smärtfritt den här gången. Jag tror hålen har läkt nu, det är nice att hitta ut med örhänget på andra sidan örat. Först råkade jag spola ner en plupp i handfatet, men pappa var snäll och hjälpte mig få tillbaka det. Sen har jag alsolspritat allt möjligt. Alsolsprit är trevligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0