Träningsvärk på g.

Äntligen fick jag internet att funka, behövde bara ringa till min tech support ute på landet. Idag är en sådär härligt sunkig dag med smutsigt hår i en knut på huvudet, osminkad, orakade ben och til råga på allt lite skitig också eftersom jag har varit i stallet, eller i Annelis stall rättare sagt. Jag red Annie på banan som omväxling, eftersom Freya hade tappat en sko och inte kunde ridas. Det gick faktiskt ganska bra, lite trav, skritt och skänkelvikningar. Man får mer och mer balans av att rida barbacka! Blir nästan lite sugen på att bli medryttare där ute faktiskt..

Idag hade jag min första samhällslektion, och då skulle man fylla i ett papper med lite mål och så, och vad man tyckte var kul och tråkigt med samhällskunskap.. Och jag ba, vadå, nåt roligt med det liksom? Sen skrev jag "kanske juridik", bara för att. Men senare kom jag på, när vi gick igenom kursens innehåll, att jag gillar sociala frågor, som prostitution och droger. Haha, tänk om jag hade skrivit det; "Det roliga med samhällskunskap är prostitution och droger". Läraren skulle bara say whaaaat? Typ. Förresten tror jag att jag ska byta från retorik till filosofi för att a) jag gillar inte att prata inför folk b) läraren som jag har hört är bra ska vi inte ha c) typ bara tvåor ska gå den kursen d) filosofi är bara en gång i veckan e) Olle har filosofi. E) väger typ tyngst. Alltså, det är ju sista året, man vill ju ha typ grymmaste läraren ever..?

Snart ska jag väl duscha och äta (fast jag känner mig något mätt efter calippoglassen, mina nybakade kakor och mjölken som jag och Anneli hade i oss på bussen), och sen iväg till Tim någon gång när Jojjo blivit klar. Trevlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tycker du typ det? ALltså, jag tycker typ att Olle är fett typ grym, typ, och jag ville typ ha han i religion. Och så fick jag typ inte det :c

2011-08-26 @ 23:23:25
URL: http://lolland.blogg.se/
Postat av: Anneli

Och det stavas Freja!

2011-08-26 @ 23:23:42
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0