Don't give up on me baby.

Idag var en bra start på veckan. Gymmat (och gått dit och tillbaka!), träffat Jojjo och softat vid tvn. Softa, vilket fult ord, inte riktigt my style. Jojjo läser filmkunskap och skulle göra värsta avancerade analysen av "Nyckeln till frihet", så vi såg lite av den. Den är verkligen bra, helt klart sevärd för de som inte sett den. Jag älskar Morgan Freemans (?) lugna berättarröst, och hur han berättar vissa saker ("Jag önskar jag kunde sig att Andy lyckades freda sig den kvällen, jag önskar att jag kunde säga det..").
Visste ni att man inte får lösa in skraplotter om man är under 18? Det visste inte jag, förrens idag, när jag skulle lösa in min. Vad är bra med det? Jag fattar varför minderåriga inte får köpa lotter, men lösa in? Det kan man ju inte ta skada av. Här har man fått en julklapp av mormor och morfar liksom, och så kan man inte ens hämta ut den. Så jag sålde den till mamma. Hiho.
Imorgon är det skola. Är jag taggad? OM jag är. Det är svårt att beskriva hur taggad jag är. Nej, ärligt talat har jag inte tänkt på det så mycket, that's life liksom. Jag är bara irriterad på mamma som ska hålla på att dalta och hålla koll och inte fattar att jag själv klarar av att komma upp till skolan. Det är ju inte precis min första skoldag liksom. Jag har ju gått i skolan i 10½ år faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0