Varför plugga när man kan baka scones?

Hahaha, sitta själv och skrata framför datorn är en härlig känsla. Man känner sig halvt patetisk och halvt awesome. Det var inte Mathias som hade "Joakim <3" som status på msn, utan Matilda. Men det var rätt kul när jag kollade fel.
Hehe, ridningen idag ska jag inte säga så mycket om. Jag red Bella, den envisa pållen. Vi passar inte så bra ihop, varken i stallet eller ridhuset. Galoppen gick bra, annars var det lite katastrof. Och nu har jag nog två blåmärken på insidan av låren, för vi red utan stigbyglar igen (och inspänningstyglar!), och då blev det lite knöligt när man la fram lädrerna.
Imorgon har jag prov på Shakespeare och renässansen på engelskan. Jag har läst hälften, jag vet inte riktigt vad det är man ska lära sig. Vet ni vad jag gjorde istället för att plugga lika mycket som Anneli? Jag bakade scones. Det kändes mer nödvändigt. Och gott. Smarrig frukost blir det imorgon!
Vet ni, jag gillar att drömma mardrömmar. Inatt drömde jag en mardröm, det var helt underbart. Jag har bara drömt otroligt fantastiska drömmar senaste tiden så för en gångs skull var jag inte depprimerad när jag vaknade; verkligeheten var faktiskt bättre än drömmen!
Imorgon ska jag på filmkväll hos Linnéa. Tja då.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Att sitta och skratta för sig själv framför datorn är underbart. gråta inte lika mycke och vilket man än gör så känner man sig lite skumm xD iallafall jag och jag gör det typ varje dag (serier och annat kul)

Du är skum mardrömmar är hemskt!

2011-01-28 @ 08:40:57
URL: http://enannandelavjarfalla.blogg.se/
Postat av: Anneli

Den stora skillnaden mellan dig och mig är att du lär dig något när du pluggar, medan jag måste plugga arslet av mig för ett vg.

2011-01-28 @ 21:38:54
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0