Jag klippte Biggie idag, och hans päls.

Det är jobbigt att vara småförkyld, jag nyser typ hela tiden. Eller det kanske är någon allergi? Och så har jag lite ont i halsen, kunde knappt prata imorse så pappa tyckte egentligen inte jag skulle gå till skolan, men nu kör vi på te-kuren!

Idag har Biggles befunnit sig i vårat badkar i en timme. Jag badade honom, kardade, ryckte och klippte bort tovor. Allt är inte borta men det mesta så nu är han finfin! Eller inte.. Han fick några kala fläckar och några småsår, kanske var lite för närgången med saxen? Han skötte sig bra i alla fall, försökte inte bitas eller någonting utan bara lät sig plågas lugnt och länge. Han tyckte inte det var så kul men han hatade mig inte efteråt trots allt, han var lika social och go som vanligt.

Nu har jag skrivit en sammanfattning på matten som jag har prov på imorgon, det vill säga halva matte D-kursen.. Jag har ungefär 75% fel när jag räknar, men nu börjar jag fatta tror jag! Jag måste bara komma ihåg regler som att om h(x)=f(x) / g(x) så är h'(x)=(f(x)*g'(x)+f'(x)*g(x)) / (g(x))² (---> kvotregeln, Anneli fattar nog). Jag tycker vi kunde ha haft ett prov för en månad sen när jag fortfarande kom ihåg allt det här, det skulle vara mycket enklare.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kommentar på inlägget när vi var på stranden. Kunde inte komma in på kommentarssidan av en underlig anledning...



Det är faktiskt du som alltid för dennes rumpa på tal. Jaaao! Rrrr, lammkööött<3<3<3 ;)

2011-05-10 @ 20:49:13
URL: http://lolland.blogg.se/
Postat av: Chipset

Är det sådan matte ni sysslar med?



Simpelt. ^^

2011-05-11 @ 22:44:58
Postat av: Chipset

Är det sådan matte ni sysslar med?



Simpelt. ^^

2011-05-11 @ 22:47:03
Postat av: Chipset

Dubbelpostade jag nu?

2011-05-11 @ 22:47:28
Postat av: Chipset

Förlåt.. :$

2011-05-11 @ 22:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0