Koppla, gasa, bromsa.

Det blev hemmakväll med familjen igår (kanske för att jag tvingades städa mitt allt för stökiga rum..), men det var mysigt det med! Var nog allt för trött för att hitta på något faktiskt, slutade med att jag somnade med mobilen i handen.. Men det är kul att vakna och läsa gulliga sms på morgonen istället också.

Idag har jag övningskört!! Var i Lunda industriområde med mamma och Daniel. Gick ganska bra, växlade upp till tvåan gallant och svängde runt på de flesta vändplan utan problem. Kommentarer som "Den här sidan av strecket!" och "Bromsa! BROMSA! Bilen rullar bakåt!" är väl bara en naturlig del av körningen? Mamma var lite smått hysterisk, men så farligt tycker jag inte att det var. Fast sen fick jag bara köra med koppling, mamma ville inte att jag skulle gasa hehe.. Jag var helt enkelt för bra.

Det var väldigt roligt att kolla på andra övningskörare.. Typ en som kröp fram, halvt utanför körfältet, och med övningskörningsskylten ordentligt fasttejpad upp och ner. Eller när han körde förbi mig (stod stilla) rätt nära, och sen flera meter efteråt gör en liten sväng över till andra körfältet.. humm?

Efter lunch följde jag med Mändi till medryttarpållen och fick pratade ut lite, behövdes kan jag säga! Märktw hur mycket jag saknar stallet, har ju inte ridit på tre veckor nu.. Men på tisdag, då!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Han körde om dig för att du körde så långsamt, erkänn.

2011-10-03 @ 23:15:18
URL: http://lolland.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag vill också köra!!!

sv: Okej champagneglas med namn följde med mössan där jag beställde. Och det var tag tre betala för två det var därför det blev tjocktröja byxor och linne annars hae jag inte köpt allt xD

2011-10-04 @ 07:04:32
URL: http://enannandelavjarfalla.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du vet att du körde långsamt. Sluta lek rallyförare ;) pappa förbjöd mig också från att använda gasen men jag gasade i alla fall för att jag är SÅ JÄVLA COOL

2011-10-05 @ 18:11:32
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0