My wounds have healed by now but I still see my scars.

Det var riktigt kul kul och trevligt igår! Vi var bara ett litet gäng, men sånt är mysigt. Och endast ett ofamiliärt ansikte, men ett trevligt sådant.

Snart ska jag iväg med mamma och hennes kompisar på silversmide, får se om jag får till nåt fint smycke!

Jag tänkte dela med mig av en dikt som jag tycker om och som vi arbetat lite med i skolan. Den är skriven av Bodil Malmsten och heter Bakom centrum:

Hårt vara sniffare fullgubbe fnask
Hårt vara risigt & sargat patrask
Hårt samla sopor att släpa på
Hårt gå i centrum & bara gå
Hårt gå i centrum utanför stan
Hårt vara ingens unge & barn
Hårt vara hund i ingens band
Hårt vara hållen i ingens hand
Hårt att bli sparkad av stålklädd sko
Hårt att ha ingenstans att bo
Hårt hålla hus i hyresrum
Hårt vara liten men jättedum
Hårt att ha utslagna tänder
Trasiga nariga händer

Moraknivar & stiletter
Steg & skuggor
Centrumnätter

Hårt att veta hur det blåser
När ett centrum låser
Tänk vad kulturell min blogg blev nu va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0