Långhelg!

Den här helgen är sådär skönt lång, och ändå har man inte massa grejer som man måste göra. Fredag kväll spenderades hos Linnéa. Vi bakade lite färgglada maränger och kladdkakemuffins, mumsfilibabba! Kollade även på "Grown ups", kan rekommenderas (om man gillar lite b-humor)! Blev mycket skratt! Igår kväll var jag hos kära Anneli och åt grönsaker med dipp, nomnomnom! (Ja, jag äter hela tiden, you got me!) Det är ett väldigt bra sätt att få i sig grönsaker har jag kommit på, jag åt säkert minst tre morötter.

Idag har vi sjösatt stora båten. Min funktion var att vara barlast (motvikt i fören för att båten inte ska resa sig så mycket) när vi åkte till vår båtplats, jag har en helt oersättlig roll här i familjen! Men det var kul, guppade lite för lite bara. Hade solen i ansiktet hela vägen, tog kanske 40-50 minuter från Kanaan till Munsö, så nu har jag solsting. Och är röd. Det är lite jobbigt, solstinget alltså. Sen blev det pizzapicknick och kakor på bryggan, myyyys! Och så kom Nora och hennes familj dit också, och några andra som vi känner, massa trevliga ansikten! Börjar längta ut till landet nu, har verkligen sommarkänslor!



Förresten, valborg! Det lutar lite svagt åt att jag ska grilla nånstans, så om man inte har några planer och vill hänka är det bara att säga till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0