Malta.

Nu är jag hemma i Sverige igen! Det är som man säger; borta bra men hemma bäst. Drickbart kranvatten och en fungerande trafik är verkligen underskattat. Dessutom har de vänstertrafik på Malta, så man har ju ingen koll på varifrån bilarna kommer. Och de parkerar längs alla vägar typ, mycket rörigt!

Vad jag har gjort är iallafall att sola, shoppa och lite sånt. Fått både fiskfotmassage (fiskar äter på ens fötter, fötterna blir superlena! Men det känns lite som elstötar, lite kittligt och läskigt) och helkroppsmassage. Ätit i mängder! Deras portioner, på många matställen iallafall, är helt enorma. Man orkar varken en "förrätt" eller "barnmåltid". Helt sjukt vad mycket mat man får på tallriken, inte konstigt att de är lite runda! Ja, det första jag tänkte på var att malteser var feta, det andra var att de såg ut som italienare. Detta gäller dock inte alla. En annan lite intressant sak där var att det var gratis wi-fi nästan överallt! På hotell, restauranger, caféer, fiskmassagen, PARKER! Överallt.

Rent utseendemässigt är jag nog inte så mycket brunare, trodde på det där med solkräm liksom. Men nu slipper jag fjälla som vissa andra åtminstone! Lite fetare är jag dock, har ju ätit sjukt mycket mat. Frukostbuffé gör ju inte saken bättre heller. Men jag har bara gått upp ett kilo, imponerad! Ioförsig har jag spenderat den senaste natten med att springa till och från badrummet och spy. Funderade faktiskt på att sova på badrumsgolvet till och med. Sen har jag bölat vid frukosten för att jag mådde så illa, och fick bara i mig fruktsallad och te innan jag landade i Sverige. En drastisk magsäckskrympningskur!


En hamn i San Juan.

Kaktusar!

Världens sötaste glassbarsstolar och bord eller vad?

Fin staty! Me like.

Lite i Valetta. En marknad där vi köpte massa fina grejer bland annat.

En skrattandes Linnea som får sina fötter uppätna av fiskar.

Det var hemlösa katter överallt. Vid oss fanns "cat village" där de fick både mat och boende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0