Dogs & stuff.

Jag har tänkt på en sak.. När jag skaffar en egen hund måste jag nog skaffa en som inte hårar, skulle ju va galet jobbigt annars! Jag menar, jag tycker det är jobbigt att bara va hemma hos kompisar som har katt eller hund, man går ju alltid därifrån täckt av hår! Tänk att leva med det varje dag..!

Isa är som en syster för mig, fast jag accepterar henne lite mer. Det här var lite kränkande för Daniel att höra, men ändå, true story. Jag menar, om jag skulle komma hem och han låg och sov i min säng eller soffa skulle jag ju bli lite irriterad. Eller satt på min stol vid matbordet (inte ens kompisar får ju sitta där, bara lilla Isa och jag). Eller spydde på min matta (fast ärligt talat blev jag rätt glad, då fick jag en ursäkt att kasta ut mattan), eller spydde påå vilken matta som helst i huset egentligen. Eller spred mina kläder i hela huset och la andras vantar och skor i mitt rum. Sånadär saker gör ju Isa med jämna mellanrum, och det har jag inga problem med, men om ett syskon skulle göra det.. det skulle inte va så kul.

Om ni undrar varför jag plötsligt börjat tänka på det här så är det för att jag och Isa börjat umgås med. Ligga och gosa framför tvn, ligga och lyssna på musik i mitt rum, jag har faktiskt slutat ignorera henne ibland.. och woop woop vilka polers vi blivit! Nejmen hon är ju för gullig, ska vara så lik familjen hon kan. Igår när pappa fyllde år åt hon först mat med oss (satt till och med på min stol ett tag), sen åt hon tårta med oss, och sen låg hon och åt chips med oss framför tvn ända tills filmen var slut! Hon tyckte ostchips var väldigt goda. My lady has good taste.

För övrigt har jag ikväll blivit utnämnd till "familjens slusk" av Daniel. Man tackar! Motiveringen var bra, men för att ni inte ska få veta hur äcklig jag egentligen är tänkte jag inte lägga upp den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0