Lite för mörk foundation?

Jag har två foundation; en gammal och mörk som passar bra på sommaren, och en ljusare som är tänkt att jag ska ha på vintern. Den lite ljusare var vid inköpstillfället den ljusaste jag kunde hitta, och passar alldeles utmärkt när det börjar bli kallt. Börjar bli kallt. Nu är det redan kallt dock, och även den ljusa foundationen är lite för mörk. Och ja, ibland vill man ju se lite brunare eller sminkad ut, men oftast vill iallafall jag bara ha en lite jämnare hudton (även om jag får höra att det inte behövs, men jag vill!), och då är det inte så jättekul med att känna sig som en orange översminkad fjortis bara för att man vill känna sig lite fin. Idag löste jag problemet! Ta först en klick av din ansiktskräm på fingret eller någonannanstans, lägg till en liten(!) klick foundation och blanda ihop. Foundationen ger rätt mycket färg så det behövs inte så mycket. Applicera som vanligt så ser du snyggt och fräscht naturligt jämn ut i ansiktet! (Förutsatt att du inte verkligen behöver jämna ut hudfärgen, då kanske det blir lite för lite).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0