Are they all the same?

Ibland undrar jag om jag är lite extra knasig, eller om alla tonåringar ändrar sina åsikter till typ tvärtom på ett dygn? Bara sådär liksom, utan anledning? Yesyes, slapp dag i skolan idag. Fysikläraren gjorde 3 tal på hela lektionen, åh vad vi kommer blir klara med kursen, alla var exempeltal också.. Mariana var förvånansvärt bra på att lära ut matte på kemin, kanske blir rätt bra att ha matte E med henne! Skönt isåfall. Fick en samvikarie eftersom Janke fått en bebis, och vikarien verkar rätt bra. Trevlig, glad, framåt och så vidare.

Jag förstår att alla inte kan gilla en, men när man inte vet vad man har gjort fel så är det ju lite jobbigt. Liksom, vi har inte snackat på evigheter och sist vi sågs var vi kompisar..? Konstigt. Skönt att det finns andra som bryr sig i alla fall. Man blir så glad när någon ringer upp helt plötsligt bara för att höra hur det är. Ååh.

"Bara döda fiskar går med strömmen", skrev en person på facebook idag. Och det är ju ett rätt allmänt kännt uttryck. Och jag förstår vad man menar, men det är ju lite inkorrekt. Alltså, fiskar har ju inga ben, så dom kan inte gå. Och om de skulle kunna gå, så skulle ju de döda fiskarna knappast gå. För att det är döda. Get it? Haha vad jag känner mig som en liten kritisk pessimist just nu, men det finns bättre sätt att säga det där ordspråket på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en metafor ju!!!

2012-01-20 @ 18:09:55
Postat av: Anneli

Bara döda fiskar flyter med strömmen.



Fast jag tycker att det är världens töntigaste ordspråk. Det är ingen fel med att vara som alla andra.

2012-01-21 @ 10:32:40
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0