Feels like I've lost it..

Här sitter jag och tjockar i mig mintchoklad, tänker på att jag egentligen borde klippa naglarna, och egentligen EGENTLIGEN borde skriva mitt fördjupningsarbete i samhällskunskap på sju sidor.. Remind me varför jag valde natur? Trodde man skulle sånt här. Och liksom konflikter inom internationella relationer, vem bryr sig om sånt? Hehe. Jag bor i Sverige, här är de mest aktuella konflikterna knivhuggningarna i Hässelby, och nu även i Vällingby. De närmar sig. Nejmen, det är väl en helt vanlig dag idag med andra ord, bortsett från att jag är ledig. Eller, "ledig". Egentligen har vi allaktivitetsdag, men om skolan inte vill informera om sånt så tänker jag inte komma. Alltså, vara hemma är ju så mycket onyttigare än att sitta i skolan och kolla på film precis.

Igår var första passet för läxhjälpen, har i egentligen på fredagar men hoppade in för Axel igår. Det var faktiskt en kille som kom dit, blev lite förvånad. Men precis när han satt sig ner ringde elevrådet och sa att han skulle komma på möte. Typiskt. Så jag och Elin fick sitta där helt själva och prata och plugga i en timme. Inte så farligt faktiskt, kunde både checka in facebook och skriva klart min labbrapport. Ser man på!

På ridningen sen red jag Archie för första gången. Ååh han  är så söt och mysig! Han får inte bindas upp i boxen, men han är så snäll så han står bara stilla när man sadlar och allting. Eller, han smakar lite på kläderna när han känner sig busig, men sånt är ju lite gulligt. Själva ridningen då gick väl helt okej. Han var lite seg men inte lika som jag hade hört, lite stel att forma kanske men väldigt trygg. Jag gillar trygga hästar. Skulle kanske få honom nästa gång sa Åsa.

Imorgon är det Club Education på Bonden bar, typ samla in pengar för att bygga en skola i Tibet, och jag vill gå.. Massa kompisar ska dit.. Meeen mamma tycker inte riktigt det går ihop med mitt 8.00-15.30 - schema på fredag. Och jag orkar inte bråka. Och jag känner mig snål. Och jag har sparat hela förra månadens studiebidrag, vad jag vet. Förutom en cider kanske, men det är inte så mycket. Men jag vill spara massa pengar nu så jag kan ha the time of my life i somras typ. Ååh, så mycket man vill. Skulle ju inte va helt fel om jag och Jojjo blev funkisar på P&L liksom, gratis festival i en vecka. Tänker tillbaka på förra året, härliga tider! Fast nu svamlar jag iväg här, back to work.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0