Studentelicious.

Nu börjar jag bli riktigt taggad på studenten, samtidigt som jag har svårt att fatta att allt verkligen är över.. Tre år har gått så fort, och snart kommer jag nog aldrig träffa flera av mina klasskamrater igen.. Var på Linnéas utspring och mottagning idag nämligen, det var lite crazy och ölen sprutade åt alla håll! Men mottagningen var supertrevlig, åt tills jag hade fått mig en food baby. Eve, Sofia och Christoffer var också där, så trevligt sällskap hade man ju!

På ridningen idag var det lite crazy också. Red ut på fina Rodness, hon låg på i traven och började galoppera i skogen lite då och då, men var hur lugn som helst i galoppen så det var inga problem (vi galopperade långsammare än vad de andra travade). När vi travade över en äng i slutet av lektionen kände jag att hon äntligen hade lugnat ned sig lite och inte hade desperat behov av att hänga i Kovos röv, men nej, när vi svängde så såg hon sin chans och stack iväg på ängen i full galopp. Alltså, man känner verkligen när en häst satsar, alla muskler i hennes kropp bara jaaaa nu kööör viii!!! Detta lilla bus gjorde att några andra hästar började skena också. Jag var lite överrumplad och har extremt dåliga reflexer i sådana situationer (typ luta mig framåt och dra tyglarna så högt upp jag kan istället för att räta upp mig och sänka handen), så Rodness blev det inte stopp på i första taget. Små insaktningar lyckades jag med men sen drog hon på igen. Jag funderade allvarligt på att bara släppa taget och glida ner i gräset men nej, det kändes lite för jobbigt att behöva baka tårta nästa vecka (vilket man ska göra om amn ramlar av). Och 600 kg häst som vill springa springer även om man drar den munnen. Så jag tog tag ashårt i manen för att inte ramla av (vilket jag var förvånad över att jag inte hade gjort än med tanke på hur mycket jag flugit runt), och styrde mot skogen. Styrningen fungerade ju iallafall. Och antingen skulle hon springa in i ett träd eller stanna, och jag hoppades på det senare. Hon stannade också, och konstigt nog ramlade inte en enda ryttare av. Hihi, hon är lite tokig ibland.

Imorgon är det nationaldagen, wiiho! Eftersom den är så extremt viktig här i Sverige. Alla firar den, minst. Säkert alla våra grannländer också. Nämen, det är ju skönt att vara ledig. Dagen skall spenderas med att måla lakan till flaket och sen grillning med klassen i Haga (som lär vara smockat med folk), myyyys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0