She's stuck in her daydream, been that way since 18.

Nu är helgen snart slut igen. Ännu en vecka har gått. En vecka närmare skivan, Maltaresan, studenten och döden. Haha. Blivit mycket myspys och buselibus. Både roliga, pinsamma och obehagliga situationer har genomlevts, men mest roliga. Oj vad seriös jag låter. Man blir kanske det av att sitta och sammanfatta en fysikbok. Jag har kursprov imorgon nämligen och tänkte att jag inte skulle plugga överdrivet långt innan. Surprize?

Lite saker som hänt dåå.. Hade blind test av cola med Eira, Eve och Sofia igår hehe. Det var intressant. Sofia kände igen sötningsmedel som att det var en helt annan dricka. Jag tyckte bäst om lightprodukterna, främst coca cola zero (fast pepsi max var faktiskt inte med), och det var rätt svårt att gissa vilken cola som var vilken. Men smakskillnad var det allt. Så nu har jag överdrivet mycket cola hemma, och inte en enda familjemedlem förutom jag som dricker det hehe.. Komma hit och smaka lite någon?

Igår hittade jag två nya favoritlåtar. De är helt underbara! Drunk och The A Team av Ed Sheeran. Tragiska texter, precis sånt som jag fastnar för; missbruk, alkohol, droger, prostitution, misshandel och våldtäckt. Fast allt det finns inte i de låtarna, det hade varit lite overkill. Men, det är något fint med det trasiga. Lyssna på dom säger jag. (Om man gillar lite mesiga låtar som jag gör).

Idag rymde Zingo. Igen. Till grannen. Igen. Sen jagade han deras katt. Det var lite kul. Han är duktig på att jaga andra djur. Borde bli jaktkanin.

Bara för att fälla en kommentar om melodifestivalen så tyckte jag att bidragen var helt okej i år. Eller, de flesta iallafall. Min favorit var "Soldiers", bara för att sångaren är söt. Men hon som vann har nog störst chans i Europa. Om man nu ska vara så tävlingsinriktad. Tyckte lite synd om Danny dock, fina lilla killen som ännu en gång var i topp i finalen men utan att vinna. Stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0