Det rullar på nu.

I år tänkte jag för första gången söka sommarjobb. Första året som jag faktiskt kännt ett behov av pengar. Så ja, jag får väl göra som alla andra.. CV och personligt brev är nu färdiga, de fyra första exemplaren skall imorgon delas ut till närliggande mataffärer som jag passerar i min runda hem --> skolan --> stallet --> hem. Ska inspektera handikappridningen imorgon, eftersom jag tänkte bli reserv där, så that's why jag tänkte åka denna magnifika lilla rundtur.

Besökte ju även stallet idag och red fina Rodness. Har jag blivit bättre eller är det hon som blivit lydigare? Galopp på varje fattning, från skritt. Lite lam galopp, men galopp. Behövde aldrig fatta om. Inte ens första gången. Kändes ju rätt bra. Har även haft religionsprov och påbörjat förstörelsen av en bok på bildlektionen. Vi ska nämligen göra om en bok hur man vill och tolka temat "drömmar". Jag tänkte göra något med John Blund, så nu har jag en fin liten gubbe med paraply tillverkade av ståltråd och maskeringstejp. Det blir nog bra till slut, även om han ser ut som en mumie just nu.

Imorgon börjar jag 10.50, skööönt! Äntligen kan jag använda min sovmorgon till annat än projektarbete. Tvätta håret till exempel, sånt kan ju vara fräscht att göra lite då och då. Har jag hört.

Min familj är lite rolig. Om ni inte visste det så är jag den korkade i familjen, fast jag är inte korkad direkten. Inte innanför skolans väggar vill säga. Detta lilla senario utspelade sig här i huset idag:
Jag: "Mamma, sa jag att jag fått tillbaka matteprovet?"
Mamma: "Nä, hur gick det?"
Jag: "Jag failade på en grej, så jag fick bara mvg-."
Mamma: "Jo men det är ju bra, man kan ju inte lyckas helt varje gång.."

Vissa får betalt för mvg:n har jag hört, här blir man mobbad om man inte får det.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Men minus syns inte på pappret, så man kan ju säga att du fick mvg. KTH bryr sig inte om plus hit eller dit ;)

2012-03-21 @ 20:58:34
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0